خــانــومــیان

خــانــومــیان

من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش
خــانــومــیان

خــانــومــیان

من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش

The flu

مامان پریشب تا صبح تب و لرز داشت و هزیون گفت. منم چون همون شب دکتر بهم گفته بود قرص ستیریزین بخورم خیلی زود خوابم گرفت. صبح مامان خودش بیدارم  کرد که ببرمش دمونگاه. ولی من هیچی نمی فهمیدم. همیشه قرصا بیش از حد رو من تاثیر میذارن. وقتی منشی مارو دید پرسید کدوممون مریضیم. بس که قیافم داغون بود. همونطور که خواب بودم از خیابون رد شدم رفتم داروخونه برا مامان قرص و امپول خریدم. تو راه خونه خواب بودم و وقتی رسیدیم نشستم رو مبل جلوی مامان تا مثلا مراقبش باشم ولی همونطور نشسته خوابیدم!!! ببینین یه قرص چیکار می کنه با من! حالا دکتره گفته بود دو تا بخورم. من با همون یکیش رفته بودم تو کما.

یه شربت هم داده که اونم نمی تونم بخورم. روغنی و بد بوئه. در نتیجه بیخود رفتم دکتر. 

مامان هم حالش یه کمی بهتره اما هنوز خوب نشده.

دوست ندارم  همش از مریضی بنویسم.

احتمالا تو پست بعد از دانش اموزم(محمد) بنویسم.

قرص

میخواستم زود بیدار شم نقاشی کنم. هر روز دیر بیدار میشم ولی امروز افتضاح بود! چون قرص خاک بر سرو خوردم که سرفه نکنم.  حالا مامان رفته شربت سرفه خریده که اونم خواب اوره و من بیچاره میرم سر کار. اونم کاری که همش مجبوری حرف بزنی. چطوری با  خواب الودگی حرف بزنم؟

بیشعور کیه؟

بیشعور اونیه که همین چند روز پیش دو تا آمپول زده و مثه خر سرفه می کرده بعد همین دیشب بستنی خورده و تا صبح نذاشته مامانش بخوابه (از سر و صدای سرفه)

بله 

بیشعور منم


need a tape

اقا برا مامانتون اینستاگرام نصب نکنین. کل ترافیکتون میره. هیچی هم نمی تونین بگین. چون مامانتونه و شما عاشقشین متاسفانه.

جریان خواستگاری رو که یادتونه.. اون روزا که با همکارام از این چیزا حرف می زدیم فهمیدم یکی از همکارا از همسرش جدا شده. بهش گفتم اتفاقا مامان و بابای من هم جدا شدن. و در اون جمع فقط چهار نفر بودیم. اون دو تا هم از همکارای خیلی خوب منن و فوق العاده مهربونن. بعد یکیشون از سادگی بسیاااار یه کارایی می کنه که دوست دارم برم تو دیوار. مثلا جلوی بقیه همکارا که من اصلا باهاشون صمیمی نیستم چند باریه که سوتی داده و الان تقریبا بقیه  هم می دونن مامان و بابای من جدا شدن. اینکه کسی این موضوع رو بدونه اwلا برام مهم نیست. من خودم همیشه برای گفتنش پیش قدم میشم.

ولی اینکه این همکار فقط از روی سادگی داره سوتی می ده  می ره رو اعصابم. اگه یه مسئله مهم تری بود چی

اگه این موضوع برام خیلی مهم بود چی

خب نگو دیگه عزیز من

اههههه

اگه دریل وبلاگ داشت

همیشه همه چی یه طرفه بوده. یعنی اگه از دریل بد نوشتم، شما فقط حرفای منو خوندین و یه جورایی یک طرفه به قاضی رفتین. شاید اصلا حق با من نباشه و خودم دریل تر باشم!! یهو این فکر به سرم زد که اگه خانم دریل وبلاگ داشت چیا راجع به من می نوشت. حتما اسممو میذاشت خانوم افسرده و میگفت:

این خانوم افسرده دیگه شورشو درآورده. هر وقت میرم خونشون مثه مشنگا میشینه کنارم و حرف نمیزنه. اصلا نمی شه یه موضوعی رو پیش کشید. برا همین بهش میگم بیا تو نت مدل مو و لباس ببنیم. ولی انقد افسرده ست که این کارم مثه ادم انجام نمی ده. حالا خدارو شکر بالاخره من ازدواج کردم و شوهرمم خیلی پولداره. وگرنه مجبور بودم این عتیقه (ثناخانومی) رو بیشتر ببینم. اون موقع ها که با هم میرفتیم بیرون، بهش میگفتم بیا جلوی ویترین مغازه ها بمونیم و به لباسا نگاه کنیم. ولی این خانوم افسرده حال بهم زن یه جور ماتم میگرفت انگار قراره چه کار سختی بکنه. همشم که پوست و استخونه. نه بلده درست برقصه نه می دونه چطوری لباس بپوشه. هر عروسی که رفتیم افسرده خانوم همون یه دست لباسو پوشید و من خوشتیپ و خوشگل مجبور بودم اینو کنار خودم تحمل کنم. از کجا معلوم؟ شاید اگه این کنارم نبود زودتر از اینا شوهر میکردم. دختره ی بی عرضه! هی بهش گفتم با من بیا بیرون من خودم جات میرم از پسرا شماره میگیرم از تنهایی دربیای. ولی بی لیاقت قبول نکرد. آخه مگه میشه یه دختر تا این سن دوست پسر نداشته باشه؟ من که میگم این افسرده خانوم ناتوانی ج.ن.س.ی داره! بر عکس باباش که ... بعله.. با اون باباش! 

حالا من که میخوام پزشکی قبول شم. ولی افسرده خانوم یه معلم درب و داغونه اخرشم به هیچ جا نمیرسه. یا اون کتابای مسخره ش.

سرسام

از در اموزشگاه که اومدم بیرون دیدم به به عجب هوایی. باروووون. زنگ زدم به مامان گفتم آژانس بگیر بیا یه کم با هم قدم بزنیم. خیلی خوب بود. یه ماگ خوشگلم برا خودم خریدم و اومدیم خونه. شام کوکو سبزی داشتیم و کنارشم سبزی خوردن و ماست و خیار شور! دیگه چی از این بهتر می شد؟ من همه اینارو دوست داشتم. لقمه های گنده میذاشتم دهنم و تو دلم می گفتم هیچی نمیتونه این خوشحالی رو ازم بگیره. این بهترین حس دنیاست. من از همه خوشبخت ترم. الان اگه بگن فلانی ترکیده هم ناراحت نمیشم. اصلا چقد خوب شد این دریل ازدواج کرد و سالی یه بار می بینمش. 

و هی از خودم می پرسیدم یعنی چیزی هست که بتونه این حال خوبو ازم بگیره.

و بعد زییییییینگ. زنگ در به صدا در آمد! لامپ جلوی در هم خراب بود و از آیفون چیزی معلوم نبود. گفتم لابد بازم واحد بالاییه کلید نبرده درو باز کردم. و یهو دیدم صدای دختر خالم میاد که میگه آریااااان بیا بریم تو!

لقمه کوکوسبزی تو دهنم مونده بود و هاج و واج به مامانم نگاه می کردم! دختر خالم باز هم پسر و شوهر شل و ولش رو برداشته بود و سر زده اومده بود خونه ما. به خودم گفتم ثنا خانوم اینم جواب سوالت.حالا فهمیدی چی می تونه حال خوبتو ازت بگیره؟

سریع رفتم تو اتاق و لباسامو عوض کردم و در این حین دختر خاله رسیده بود بالا و داشت با مامان حرف میزد. سلام کردم و اونم یه سلام خشک و خالی کرد و بعد گفت وای داشتین شام میخوردین مزاحم شدیم تورو خدا بخورید ما شام خوردیم و این چرت و پرتا. 

منم از سر کار اومده بودم و واقعا گشنم بود گفتم باشه رو اوپن شامو خوردم و مامان به پسرش گفت تو هم برو پیش ثنا شام بخور که گفت سیرم. 

حالا هرچقد که من سعی می کردم خودمو خوشحال نشون بدم نمی شد! اصلا بلد نیستم نقش بازی کنم. چند بار خواستم با دختر خالم هم کلام بشم که اصلا نگام نکرد و چند بار شوخی کردم که بازم نه نگام کرد و نه خندید.

شامم که تموم شد رفتم رو به روشون نشستم و دختر خالم زاویه گردنشو عوض کرد که یه وقت نگام نکنه. منم با گوشیم مشغول شدم. پسر دختر خالمم تحویل نگرفتم چون با اینکه 12سالشه ولی انگار تازه داره به سن بلوغ میرسه و میخواد کشف کنه که دخترا دقیقا چجورین و من با هر تماس دست اون مو به تنم سیخ میشه. حتی وقتی تو ماشینشون میشینیم نمی ذاره کسی بین منو خودش بشینه. میاد میچسبه به من و هی نگام میکنه و میگه جا نیس میشه دستمو بذارم رو صندلی؟ بعد دستشو میندازه دور گردن من و باز نگام میکنه و من حالت تهوع میگیرم...

بالاخره پا شدن تشریف بردن و مامان تا درو بست بهم گفت چرا انقد خودتو گرفتی؟!

و اونجا بود که فهمیدم بلهههه داستان جدید شروع شد ! باز هم ثنا خانوم یه غلطی کرد به اینا بر خورد و میریم برای دوره هزارم قهر 5ساله. دیگه دختر خاله جان اصلا اینجا زنگ نمی زنه و خاله کوچیکه هم 5شنبه دعوتشون کرده برا ناهار. به منم گفت بیا. نمی رم تا حسابی بتونن راجع به من حرف بزنن و خوش بگذرونن.

مامان همین دختر خالم چند روز پیش کیسه صفراشو عمل کرد. ما میخواستیم بریم عیادت دختر خالم گفت مامانم میخواد بخوابه یه روز دیگه بیاین. در صورتی که کلی مهمون داشتن. بعد یه پنج شنبه مامان زنگ زد گفت ما میخوایم بیایم منتها چون ثنا ساعت7تعطیل میشه تا 7.30میرسیم. بعد فکر می کنین خاالم چی گفت؟

گفت تنها بیاین. حالا بعد ثنا یه روز دیگه بیاد.

بله! حتی نمی خواد منو ببینه! و تازه حالا یه داستان جدید داره! اونم اینکه ثنا نیومده پیشم عیادت نچ نچ نچ چه دختر بدی...

.

.

.

این ماجراها یکی دو هفته پیش رخ داد.

ثنا سپهری

شما هم وقتی راننده تاکسی ازتون می پرسه کجا پیاده میشین لکنت میگیرین؟؟

راستی این آقایون بو گندوی بی شخصیتی که تو تاکسی شورشو درمیارن.. من معمولا بهشون میگم که بهتر بشینن ولی از این به بعد اصلا به صورت لفظی وارد عمل نمی شم. اگه با مشت نکوبیدم تو چونه شون ثنا نیسم! حالا ببین!!

توی اپلیکیشن ممرایز چون تو این هفته جزء اولین ها بودم تخفیف گرفتم. ولی خب چون تو ایرانیم اصلا از قسمت پولی این برنامه نمیشه استفاده کرد.

همچنان کتاب می خونم، نقاشی می کنم، فرانسه و ترکی یاد میگیرم:))، با خط بریل می نویسم و سعی می کنم در حوضچه اکنون آبتنی کنم. بله..

همکارا دیدن حالم خیلی بده، گفتن فردا رو بمون خونه ما به جات میریم کلاس. 

هرچقدر هم که یکی یه دونه و لوس باشی، وقتی میری سر کار فقط می تونی یه روز استراحت کنی.. هههععععی روزگار پر مسئولیت..

از بس سرفه کردم ستون فقراتم درد می کنه. 

امروز جلسه داشتیم با مدیر محترم. مثه همیشه اول قرآن رو باز کرد و قلقلقلقلقل سوره خوند. بعدشم کلی مسئولیت جدید داد و افزایش چندرغازی(املاش درسته؟) حقوق رو هم موکول کرد به عید و من هم چشمم اب نمی خوره حتی عید هم از این خبرا باشه..

به هر حال موقعیت شغلی یه تیچر هرگز امن نیست و باید به فکر شغل بهتری باشه. اما چون تو شهر ما اصلا کار نیس در نتیجه اون تیچر مفلوک مظلوم کوچولو باید سر همین کار نا امن بمونه و به آینده هم فکر نکنه... بالاخره یه چیزی میشه دیگه... چه بهش فکر کنی.. چه نکنی...اصلا فکر کردن به آینده فقط وقت هدر دادنه.

یه مسئله ای هم هست که باید بنویسم.. حالا بعدا می نویسم.

تازه ساعت 3نصفه شبم باید پا شم قرص بخورم. اینم شد زندگی؟

شب بخیر دوستای عزیز 

هزیون

یک عدد ثنای سرما خورده می نویسه براتون.

توی کلاس دیدم تنم واقعا درد می کنه و ترسیدم شب بدتر بشم، به مامانم اس ام اس دادم گفتم بیاد دنبالم و بریم دکتر.

خانم دکتر دفترچه م رو باز کرد و گفت متولد هفتادی؟؟اصلا بهت نمیاد! چقد بیبی فیسی!

اینو که گفت کلا حالم خوب شد و تبم اومد پایین. ولی نامرد دو تا امپول بهم داد و کلی قرص. نگران نشینا. آمپولاش اصلا درد نداشت. الانم تو همون جای همیشگیم (وسط هال) دراز کشیدم و دارم هایده می خونم:

دل دیوونه ای دل ای بی نشونه ای دل

ندونستی زمونه نامهربونه ای دل

به به

ناز نفست


ثنای عجیب غریب

وقتی به غذا خوردن فکر می کنم حالم بد میشه. درسته که نسبت به قبل اشتهام بیشتر شده و وزن اضافه کردم اما همچنان غذا خوردن برام کار چندش آوریه. نمی تونم کامل توصیف کنم که دقیقا چه حسی بهم دست می ده وقتی بهش فکر می کنم.

اونقدر به نظرم چندش آوره که حتی نمی تونم به ظرف خالی بعد از غذا خوردن نگاه کنم.یعنی وقتی ظرفارو بعد از ناهار میذاریم تو ظرفشویی اگه از اونطرف رد بشم حتما حالت تهوع بهم دست می ده. سطل آشغال آشپزخونه رو که دیگه نگم!حتی اگه خالی باشه هم .... اه 

باید یه فکری برا این قضیه بکنم.

کباب و شیرموز

چند شب پیشا بعد اموزشگاه با همکارا رفتیم کباب خورون! هوا خیلی سرد بود و کبابیه هم پره پر بود. بالاخره مرده دو تا میز برامون پیدا کرد گذاشت کنار هم. بهمون گفت چرا انقد زیادین :)) خیلی خوش گذشت و کلی هم عکس گرفتیم. 

برای تعطیلات بین دو ترم که از اواسط آذر شروع میشه کلی برنامه ریزی کردم. بخش اعظمی از برنامه شامل شیرموز میشه. 

بریل

محمد( دانش اموزم) امروز یه لوح برام اورد تا بتونم براش داستان بنویسم. دیگه یاد گرفتم با خط بریل بنویسم. فقط یه کم اروم اینکارو انجام می دم.

فعلا می خوام چند تا داستان یه صفحه ای از کتابsteps to understanding رو براش بنویسم و در کنار اون کتاب شازده کوچولو رو بنویسم. 

امروز برام کلی شکلات اورد. بهش گفتم اخه چرا شرمندم کردی و شکلات خریدی؟ گفت چون تو خوشگل و نازنازی هستی. وقتی داشت می رفت گفت اگه داستانای الکی هم بنویسی خوشم میاد. ولی من میخوام داستانای خوب براش بنویسم.

بهم گفت انیمیشنmr peabody رو براش بنویسم! نمی دونم چطور اینکارو کنم. فکر کنم اسمش رو از همکلاسی هاش شنیده و می خواد خودشم بدونه... باید یه دور دیگه این انیمیشنو ببینم تا یه جورایی بهتر بنویسم.

فردا جمعه ست! خیلی خوبه که جمعه ست!

فکر کنم گلوم یه کمی درد می کنه. 

لحاف دوست داشتنی

همیشه از شب بدم می اومده. دوست دارم زودتر صبح شه و همه چی به حالت عادی خودش برگرده. دیشب اولین باری بود که دلم نمی خواست شب تموم شه. آرامش خوبی توی لحاف بود و می شد چند روز همونجا خوابید.

راستی پست هایی مثه پست قبل رو که می ذارم ربطی به حال خودم نداره. و اصلا راجع به خودم و زمان حال و اتفاقات روزمره نیست. یهو یه چیزی میاد توی فکرم و دوست دارم اینجا بنویسم.همین.

از نصایح ثنا(ع)

به مجازی بودن راضی نشید. دوست مجازی کسی نباشید. مسخره ترین حالت ممکن همین مجازی بودنه. و از اون مهم تر: طوری نباشید که بقیه فقط وقتی ناراحتن بیان سراغتون و درد دل کنن. کسی که شادیاشو با بقیه تقسیم میکنه، تو غمش هم بهتره با همونا باشه. اونقد ادم بی لیاقت تو این دنیا هست که تو یه چشم بهم زدن همه خوبیاتونو فراموش می کنه.... اونقد ادم دور از جون شما عوضی هست که شما خوبیاتونو برا خودتون نگه دارید بهتره... 

خوبی برا رو کاغذه... 

باشه؟ آفرین

Imagination

از بازی "تصور کردن" لذت می برم. مثلا تو تابستون زیر آفتاب میشینم یا دراز می کشم، عینک آفتابی می زنم و آب پرتقال می خورم و تصور می کنم کنار دریام(دریا خیلی بهمون نزدیکه ولی انجام این کارا غیر ممکنه.) 

تو زمستون هم وقتی تو ماشینم و از خیابونایی که آب گرفته می رم تصور می کنم توی یه قایق گنده ام و زیر آب پر از دلفینه :)))))))

شما پیشنهادی برای تصور کردن ندارین؟

دریل دکتر می شود!

یکی از غروب های تابستون که داشتم با مامانم و مامان دریل می رفتم کنار دریا، توی راه یه ماشین شاسی بلند دیدیم و مامان دریل فوری گفت ایشالا شوهر ثنا از این ماشینا بخره! در صورتی که من مجردم! چرا اون مرتیکه بخره؟ اصن کی هست؟چرا نمیگه ثنا از این ماشینا بخره؟ البته من اصلا ماشین دوست ندارم. خب بگذریم...

چند روز پیشا که از سر کار اومده بودم مامان دریل هم اینجا بود و تا منو دید قیافه ش رو یه جور ناراحتی  کرد گفت الهی بمیرم می ری سر کار؟ من که کلی تعجب کرده بودم و به خودم میگفتم تو که می دونی میرم سر کار، مثه هر شب حمله بردم به اشپزخونه تا ببینم شام چی داریم. مامان دریل ادامه داد : راستی ثنا خبر داری دریل دیگه نمی خواد بره سر کار؟ اخه شوهرش میگه دیگه ما این هفتصد هشتصد تومنو میخوایم چیکار که تو میری این همه زحمت می کشی و حرف می خوری.دریل هم تصمیم گرفته درس بخونه پزشکی قبول شه.


.

.

وا   خب چرا میخندین؟ :))))))) خب راحت میره تو این دانشگاه پولیا دیگه. الانم کلی کلاس خصوصی میره. مثلا کلاس ریاضی ساعتی 50تومن!

.

.


همونطور که شلوارمو درمیاوردم مامان دریل ازم می پرسید ثنا جان به نظرت دریل کار درستی می کنه؟نظر تو چیه؟

من هم که نه سرپیاز بودم و نه ته ش، پیژامه آبیه رو از تو کشو درآوردم و گفتم نمی دونم خب هر کی یه نظری داره.

اون شب بعد از نصب اینستاگرام برای مامان دریل و دعاهای اون برای همسر آیندم، تشریف برد خونه.تا دیشب که از سر کار اومدم و دیدم بازم نشسته ور دل مامان و  با غصه به من نگاه میکنه. اخی ثنا جان خسته نباشی..نچ نچ چقد این بچه ها زحمت می کشن.شوهر دریل که دیگه خرجشو میده لازم نیس دریل بره سر کار. وظیفه شوهره که خرج بکشه.دریل که دیگه مجرد نیس. متاهله.

دومین قاشق شام رو که گذاشتم تو دهنم دریل به مامانش زنگ زد! بعدم گفت گوشیو بده به ثنا! سر دومین قاشق!! 

دریل: سلااام ثنا چیکار  می کنی؟

من: شام می خورم

دریل: ثنا من اصن این زبانو نمی فهمم! تو کله م نمیره.

من: بگو آآآآ تا زبونتو ببینم!

دریل: آآآآ

من: اوه اوه داغونه.

بعد از کمی راهنمایی و چرت و پرت و اینکه باید بیام پیشت کلاس...

دریل: ثنا یادته بچه بودیم بهم چیا می گفتیم؟

من: فحش؟

دریل:نه یه بار رو ایوون خونه ما نشسته بودیم...

من: هولت دادم؟

دریل: نه می گفتیم که ما باید به جاهای خیلیی بالایی برسیم! می خواستیم دکتر شیم !

من: آها **میگفتیم.

دریل: خب من الان میخوام به اون حرفا جامه عمل بپوشونم. ثنا تو هم بخون! به خدا تو می تونی.

این مکالمه مسخره به طور مسخره ای تموم شد. مامان دریل هم رفت خونه منم با ماگ جدیدم چای خوردم!

تمام.

.

حوصله نداشتم دیگه ادامه بدم :))