خــانــومــیان

خــانــومــیان

من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش
خــانــومــیان

خــانــومــیان

من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش

کپی رایت برای شما نیست

واقعا که بعضیا مسخرشو دراوردن. ببینید دوستان لازم دونستم نظر خودم رو درمورد کپی رایت بگم.
چرا بعضیا انقد جو گیر می شن؟ مثلا طرف یه کارت پستال درست می کنه عکسشو میذاره اینستاگرام. بعد  فردا اگه ببینه یکی عین اون ساخته شروع می کنه به پست گذاشتن و معرفی طرف و بد و بیراه گفتن. یعنی واقعا فکر می کنید کارت پستال بی مزه ی شما  انقد مهمه؟ که مثلا اگه یکی ازش ساخت شما باید اینجوری برخورد کنید؟ مثلا اگه شمارو زیر پستش معرفی می کرد و می گفت من از ایشون یاد گرفتم اینو بسازم چی می شد؟ به شما پول می دادن؟
یا دیدم که بخاطر طرح نقاشی و حتی مدل عکس گرفتن هم گلایه می کنن که فلانی از ما تقلید کرده.
اگه فلان خواننده میگه "کپی رایت"، بخاطر اینه که از نظر مالی و یا محبوبیت ضرر کرده. یا خلاصه اتفاق بزرگی براش افتاده. اما چهارتا کاغذپاره و عکس و مسخره بازی که دیگه این حرفارو نداره.
مثلا من یه جغد کشیدم و عکسشو گذاشتم اینستاگرام. بعد یه روز یه دختره بهم گفت من از رو این جغدت کشیدم. ناراحت نمی شی؟ ( درواقع خیلی قبل تر کشیده بود و گذاشته بود اینستا و نمی دونم چرا یهو دلش خواست به من بگه) منم گفتم معلومه که ناراحت نمی شم. حتی رفتم تو پیجش عکسشو لایک کردم و گفتم عالی کشیده. با اینکه دقییییقا همون جوری کشیده بود که من از دل و رودم دراوردم.
حالا باید ناراحت می شدم که اسم منو اون زیر ننوشته؟
من کلی پیج دخترای خارجی رو فالو کردم که عکس کتاب می ذارن. همه عکساشون عین هم دیگه ست. اتفاقا همو تبلیغ می کنن. با هم دوستن و اصلا نمی گن فلانی چرا کتابتو اونجوری گذاشتی که من گذاشتم.
بعضیا هنوز تو دوران مهدکودکشون موندن.
یه دختره بود که خیلییی سال پیش میومد دقیییقا نوشته های وبلاگ منو کپی می کرد. حالا فکر کنید نوشته های من کارای روزمره ی خودمه. خیلی خنده دار بود یکی کپی کنه. اما اینکارو می کرد. بعد خب اون موقع سنم کم بود و کمتر فکر کرده بودم. برا همین خیلی ناراحت می شدم. بعدها تصمیم گرفتم اسمشونو بذارم فن پیج :))))
دوستان! به نظر من شما زمانی دمتون گرمه که کاری کنید که قابل کپی کردن نباشه و با اگه کسی کپی کرد تعداد زیادی از آدما بفهمن از روی شما کپی شده.
در غیر اینصورت بیخودی حرص می خورید و پوستتون خراب می شه.

نظرات 4 + ارسال نظر
عادله 23 تیر 1395 ساعت 08:14

لایککککککککککککککککککککککک

:*


چقدر خوب گفتی

اعصاب نمی ذارن واسه ادم :))

چوپیا 31 تیر 1395 ساعت 14:15

دیگه وقتی کسی شورِ میمون بازی رو درمیاره باید تدکر بخوره :|

shahriar ((Always upset)) 2 شهریور 1395 ساعت 16:02 http://oonrooz.blogsky.com

like

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد