خــانــومــیان

خــانــومــیان

من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش
خــانــومــیان

خــانــومــیان

من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش

چگونه مسواک بزنیم؟ دکتر خانومیان

می دونم که می دونین باید هر سه ماه یه بار مسواکتونو عوض کنین عزیزان من. پیشنهاد من برای مسواک، مارک G.U.M  هست و حتما هم بگین اونی رو که نرم هست می خواین. رنگشم قرمز باشه :دی از نخ دندون هم استفاده کنین. نخ دندونی که الان دارم اسمش oral B هست ولی از مارک 2080 خیلی بیشتر خوشم میومد و راضی تر بودم.چون پهن بود و مزه ش هم بهتر بود.
برای آب نمک قرقره کردن هم به مارک خاصی نیاز نیست. خب حالا چطوری مسواک بزنیم؟ ابتدا خمیر دندان را روی مسواک زده و یه کمی میگیریم زیر شیر که خیس شه. بعد از هر دندونی دوست داشتین شروع کنین. اگر مسواک رو بذارین رو دندونتون، تقریبا دو تا دندون رو پوشش میده( حالا یه کم بیشتر یا کمتر). زاویه چهل و پنج درجه بهش بدین( مثلا رو دندونای بالاست) بسیار نرم و با آرامش از بالا به پایین  بچرخونینش. یعنی مچ دستتون بچرخه. نه اینکه مسواکو بیارین پایین. اینجوری موهای مسواک از بالا تا پایین دندونتون کشیده می شه. این کار رو با همون دو تا دندون 15بار انجام میدین( اصلا سفت نباشه) بعد می رید دو تا دندون بعدی و باز هم 15بار به همون ترتیب. و تا آخر اینکارو انجام می دین. حالا نوبت میرسه به داخل دندونا که خیلی مهم تره. اونارو هم همونجوری از بالا به پایین. یادتون نره که هر دفعه باید 15 بار این حرکتو برید.
دندون های پایین هم به همین صورت چرخشی. اما از پایین به بالا. هر کدوم 15 بار و بعد داخل دندونا. حالا روی دندون های آسیاب که به ارومی مسواک بزنید و بعد هم یکی دو دور مسواک رو روی زبونتون بکشین. حالا دهنتونو با آب بشورین و زبونتونو روی دندوناتون بکشین و می بینین که انگار زبونتونو روی آینه می کشین. بس که تمیز شده. می دونم که شاید بعضیا بگن اووووه هر دو تا دندون رو 15 بااااار با مسواک بالا پایین بریم. آره خب. این حرف من نیست. حرف دکتره!
و حالا موقع نخ دندونه که بعدا توضیحش می دم.
پاشید برید مسواک بزنید. یالا.