خــانــومــیان

خــانــومــیان

من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش
خــانــومــیان

خــانــومــیان

من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش

درست فکر کنید

یه کلاسی دارم که هروقت تیچرشون می شم کارشون اینه که پستای اینستای من مسخره کنن و بخندن :)) منم خندم میگیره اصن ناراحت نمی شم. باهاشون بلند بلند می خندم. امروز یکیشون گفت من اگه یه چیزی بهتون بگم حتما خودتونو می کشین!(mikoshin ) بس که عذاب آوره! هرچقد اصرار کردم بگه میگفت نه نمیخوام خودکشی کنی. خلاصه خودمو کشتم تا بالاخره فهمیدم می خواست بگه فلانی که یه بچه دبستانیه خیلی بهتر از تو پیانو می زنه. بعد منم نفهمیدم کجاش عذاب آور یا ناراحت کنندست! بهش گفتم خب خیلیا از من بهتر پیانو می زنن مگه چیه؟ بعد کلی خندید گفت وای خودشم می دونه که خیلیا ازش بهترن!
بعدش همش تو راه خونه به خودکار ژله ای 12تاییم که همون موقع خریدم نگاه می کردم و تو دلم می گفتم اگه بچه ها کتاب بخونن، اگه مامان و باباها بیشتر برای بچه ها وقت بذارن اونا حتما یاد میگیرن که اگه کسی بهتر از ما باشه، به این معنی نیست که ما بد هستیم. نباید بخاطر اینکه تو چیزی که ما دوست داریم، حرفه ای نیستیم، ولش کنیم! باید آهسته آهسته جلو رفت و تداوم داشت. اما متاسفانه اکثر آدما، و متاسفانه تر نوجوون ها،  متاسفانه تر تر ایرانیا، اصلا به این اعتقادی ندارن که باید تلاش کرد و بدون مقایسه ی خودمون با بقیه جلو رفت. شما هرموقع خودتو با خودت مقایسه کردی و دیدی هنوز همون آدم دو سال پیشی، اون موقع ست که باید ناراحت باشی، نه اینکه چون مثل فلان آدم حرفه ای نیستی کلا بیخیال همه چی بشی.
مورد بعدی که خیلی بین دانش آموزا می بینم اینه که بخ سن اهمیت می دن. می گن تو 26 سالته میخوای پیانو یاد بگیری؟
واقعا فکر می کنین سن توی یاد گیری یا شروع کاری مهمه؟ ببینید الان که من 26 سالمه با خودم میگم اگه توی 16 سالگی پیانو زدن رو شروع می کردم الان حرفه ای بودم. خب آره ووقعا ناراحت کنندست. اما حالا برید به آینده. وقتی 36 ساله م بشه، میگم چه خوب که تو 26 سالگی شروع کردم. و اگه اینکارو نمی کردم چقد حسرت می خوردم.
معلومه که سن مهم نیست. همونقدر که استعداد اهمیت چندانی نداره. هر آدمی قادره  هرکاری کنه اگر علاقه، حس کنجکاوی، تداوم، و ابزار لازم رو داشته باشه.
و اما ابزار لازم! خود من هیچوقت فکر نمی کردم بتونم پیانو بخرم چون فکر می کردم هرگز 10 میلیون نمی دم برای اینکه برم پیانو رو از صفر شروع کنم. اما بعد فهمیدم می شه با 5 تومن هم یه پیانوی خوب گرفت. بعد تر فهمیدم با 2500 هم میتونی پیانو بگیری و تنها فرقش اینه که اون چوب پایینش و یه سری کارایی هایی که زیادم مهم نیست رو نداره. خلاصه که تو بخوای، میشه. بقیه چیزا بهونست.