خــانــومــیان

خــانــومــیان

من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش
خــانــومــیان

خــانــومــیان

من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش

حق طلاق؟

بیتا ازم یه سوالی کرد و من دیدم جوابم طولانیه گفتم اینجا بنویسمش.

ازم پرسید نظرت راجع به گرفتن حق طلاق موقع عقد چیه؟

حالا جواب من: من یه همکاری دارم که وقتی داشت ازدواج می کرد حق طلاق، حق خروج از ایران، حضانت (املاشو نمیدونم) بچه و ... از شوهرش گرفت. یعنی یه کم مونده بود همونجا سر عقد طلاقشم بگیره خیال همه رو راحت کنه :)))))))

خب به نظر من اصلا خوب نیست که آدم موقعی که داره ازدواج میکنه، برای طلاق برنامه ریزی کنه. اکثرا می گن معلوم نیست بعدش چی میشه حداقل اینجوری با خیال راحت وارد زندگی می شیم. اگر نمی دونید بعدش چی میشه، برای چی میخواید ازدواج کنید؟ یا اصلا خیال ناراحت شوهرتون چی میشه؟ به نظرم وقتی کسی ازدواج می کنه باید کاملا مطمئن باشه که هیچ مشکلی پیش نمیاد. و اصلا به چیزی مثه طلاق فکر هم نکنه.

یا اصلا موضوع مهریه. یک لحظه خودتون رو بذارید جای یه مرد. ببینید به محض اینکه وارد زندگی می شید، یکی که زنتونه و از همه بهتون نزدیکتره می تونه خیلی راحت یه پول گنده ازتون بگیره یا شمارو بندازه زندان. این وحشتناک نیست؟! اصلا اون پول بابت چیه؟ مگه شمارو خریده؟! بازم شنیدم که خانوما میگن مهریه پشتوانه ی ماست. یعنی شوهرمون مارو بخاطر مهریه طلاق نمی ده. یا اگر هم بده باید پول زیادی هم بپردازه. اولا واقعا حاضرید با کسی که میخواد طلاقتون بده ولی چون نمی تونه نمیده، زندگی کنید؟!

ثانیا ازدواج، شغل نیست که شما ازش درآمد میخواید.

"پشتوانه"، همسرتونه. نه پول. چرا با کسی ازدواج می کنید که با وجود اون هم آینده رو تاریک می بینید؟ اگر می بینید واقعا طرف کسی نیست که در این حد می شناسیدش و بهش اعتماد دارید، ازدواج جایز نیست.

آیت الله ثنای شمالی

.

.

.

دیگه حال نداشتم راجع به جهیزیه بنویسم.

نظرات 8 + ارسال نظر
من 5 بهمن 1394 ساعت 11:02 http://meslehichkass.blogsky.com/

دفعه بعدی در باره جهیزیه بنویس

:))))))))))

عادله 5 بهمن 1394 ساعت 11:30

یعنی شوهرمون مارو بخاطر مهریه طلاق نمی ده.
واقعا حاضرید با کسی که میخواد طلاقتون بده ولی چون نمی تونه نمیده، زندگی کنید؟!


لایککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککک


هیچ پشتوانه ای محکم تر از انسانیت شوهر نمیتونه واسه زن باشه...

:**
تکبیییییر

بیتا 5 بهمن 1394 ساعت 11:42

ثنا جون مرسی که وقت گرانبهاتو برای فکر کردن به این موضوع و نوشتنشون گذاشتی و مثل یه خواهر، دوست، مشاور مهربون راهنماییم کردی. درسته حرفاتو قبول دارم. انقدر که پای حرفای این زنای گنده نشستم بلکل دیگه خسته شده بودم از حرفاشون...... گفتم که از یکی هم سن و سال خودم، یکی که خوب می تونه راهنماییم کنه بپرسم. مرسیییییییی ثنای مهربون

فدا :***

neda 5 بهمن 1394 ساعت 11:54

من هم زمانی همین دیدگاه رو داشتم، حتا با خودم فکر می کردم که اگه ازدواج کنم هم چیزی به اسم مهریه و شروط خاصی برای ازدواجم نخواهم داشت ولی حالا فکرم نقطه ی مقابل دیدگاه گذشتمه!
خصوصی ترین مسایل زندگی دو نفره هم یه موضوع اجتماعیه، تاثیر جامعه رو نمی تونیم در نظر نگیریم، آدما قابل تغییرن، توی بیست سالگی یکیو دوس داری ، تو سی سالگی حتا واست مهم نیس و تو چل سالگی شاید به سختی یادت بیاد، به نظر من زندگی هم همینه،
با ثبات ترین آدم ها هم ثبات نسبی توی رفتار و علاقه شون دارن، دو نفر همین لحظه همو دوست دارن و با هم ازدواج میکنن چون این لحظه همو دوس دارن و هیچ تضمینی نیست که بیست سال آینده هم همین طور همو دوس داشته باشند، پس :

باید پشتوانه ای باشه، توی جامعه ای که هیچ چی زندگی یه زن تنها و مطلقه رو ساپورت نمی کنه باید به فکر زندگی باشی
به نظر من کسی که شرط حق طلاق و... رو میگیره آدم روشنیه، کسی که با این شروط اولی ترین حقوق خودش رو داره میگیره از جامعه، حق طلاق، حضانت، ادامه تحصیل، حق مسن و چه و چه...
در واقع اگر ما هم مثل کشورهای دیگه قوانین مناسبی داشتیم، قوانینی که امنیت خاطر میدن به آدم تحت هر شرایطی چیزی به اسم مهریه و شرط و شروط بی خود بود و شرط اصلی فقط و فقط علاقه بود بی قید، ولی ما این جاییم، این جا زندگی می کنیم و ناچار به پذفتن این شرایط و سعی در بهبود بخشیدن به این شرایط و سعی در کنترل زندگی به بهترین نحو توی این بی قانونی وحشی هستیم
ببخشید طولانی شد و البته پراکنده

نظر شما کاملا محترمهههه
فدا:*

فرزانه 5 بهمن 1394 ساعت 13:33

آیت الله ثنای شمالی ???????????

:)))))))))

leila 5 بهمن 1394 ساعت 17:06

موافقم آیت ا... ثنا

فدا:***

مهشید 6 بهمن 1394 ساعت 09:43

ایت الله ثنا. خانومیان شمالی ما حق طلاق بگیریم خیال شوهرمون ناراحت میشه ؟ خب ولی اونا در دین ما حق طلاق دارن و میتونن برن بگن این زنو نمیخوام به خاطر فلان دلیل و طلاق بدن! پس چچجوری این همه زن ازدواج میکنن و خیالشون ناراحت نس ؟

نظر شما کاملا محترمه مهشید جووووون

نازی 6 بهمن 1394 ساعت 14:16

من تازه مزدوج شدم، به این دلیل حق طلاق نگرفتم که خیلی اهل ول کردن همه چیز هستم و ممکن زیاد طلاق بگیرم، هرچند همه گفتن بگیر
حق طلاق جای پیچوندن زیاد داره، ضمن اینکه ما حق طلاق بگیریم حق طلاق آقا که سلب نمیشه، فقط حقوق برابر خواهیم داشت
شما اگر کسی باهاش مشکل نداره و بحث برانگیز نیست و خودتو میشناسی که فرتی نمیری طلاق بگیری، بگیر حق طلاق رو، مهریه هم هزار تا واقعا خنده داره اگه عاقا همین الانش نمیتونه 500 تا بده، به نظرم 300 تا معقوله که حتی اگه خداااای نکرده مُرد آدم نمیره از بی پولی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد