خــانــومــیان

خــانــومــیان

من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش
خــانــومــیان

خــانــومــیان

من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش

توجه: این متن شامل موضوعاتیست که ممکن استboring باشد

روش خرید و فروش من توی بورس خیلی با بقیه فرق داره. من زیاد معامله می کنم با ریسک کم. بقیه  کم معامله می کنن با ریسک زیاد.تو هر معامله سود من کم و ضررم هم کم. اونا سودشون زیاد و ضررشون هم زیاد. مثلا یه سهمی بود که قیمتش اومد رو 122 من خریدم. رو 128فروختم. باز اومد 122 خریدم و 128فروختم و این کارو شاید 7بار انجام دادم و سود کردم. ولی خب از قبل هم این سهم رو داشتم و وقتی 180شد فروختم اون قسمتو. اما به اون  کاری ندارم. من به این معامله های کوچیک کار دارم. هرکی هم از این معاملات من با خبر می شد می خندید میگفت خوش به حال کارگزاریت که هی معامله می کنی. اما من با همین معامله های کوچیک خیلی جاها از منفی شدن سهم فرار کردم.سود کردم! توی ده دیقه سود میکردم و می فروختم.اونوقت بعد از فروش من سهم منفی شد. اما خب خیلی وقتا هم بعد از فروش من سهم مثبت موند. یعنی اگه نمی فروختم سودم بیشتر می شد اما دوست نداشتم ریسک کنم.

چند وقت پیش به خودم گفتم نکنه دارم اشتباه می کنم. شاید ریسک زیاد خوب باشه. یه مقدار خیلی کم از پولم رو یه سهمی خریدم و اون سهم تا سه یا چهار روز مثبت خورد. از اونایی که زود نمی فروشن پرسیدم می خواین چیکار کنین؟ گفتن نمی فروشیم نگه می داریم. این سود کمه. منم جلوی خودمو گرفتم و نفروختم. 

الان همون سهم رو توی ضررم! نمی گم روش من درسته و روش اونا غلط. ممکن بود من بفروشم و سهمه باز بره بالاتر. و حتی الان اونا میگن این سهمه درسته که منفی شده ولی بالاخره می ره بالا.

اینارو ننوشتم که بگم کار من درسته. فقط می خوام بگم باید به خودتون ایمان داشته باشین. وقتی می بینید از یه راهی جواب می گیرید، همونو ادامه بدین. نمی گم معامله های کوچیک خوبه. فقط میگم با روحیات من سازگاره. من با همین معامله های کوچیک پولمو کمتر از دو سال دو برابر و نیم کردم و الان فقط با بخشی از سودم توی بورسم. یعنی هم سرمایه اصلی رو برداشتم و هم مقداری از سود رو. همه هدفم این بود که بگم هرچی که فکر می کنید درسته همون رو انجام بدین. شک نکنین. من دو سال پیش حتی وقتی پونصد تا تک تومن سود می کردم خوشحال بودم. چه برسه به الان.

نظرات 6 + ارسال نظر
کاوه 8 فروردین 1395 ساعت 15:40 http://www.nicebike.blogsky.com/

بورس

بورس ایران

سارا 8 فروردین 1395 ساعت 17:01

سلام. ثنا جان میتونی راهنمایی کنی که بورسو چه جوری شروع کنیم و حداقل سرمایه چقد هست?

توی اینترنت خیلی راحت می تونی جواباتو پیدا کنی
حد اقل سرمایه 100 هزار تومن

سیامک 8 فروردین 1395 ساعت 17:37 http://sin-o-he.blogsky.com

این متن فوق العاده بود با کلی انرژی مثبت...
تو لپتاپم سیو کردمش...
مرسی

خواهش می کنم

biiitaaa 8 فروردین 1395 ساعت 18:45 http://maloosak.69.mu

در شکفتن جشن نوروز براتون سلامتی و بهروزی، طراوت و شادکامی، عزت و کامیابی را آرزومندم.خیلی خوشحال میشم عزیزم به منم سر بزنین
9658

مگهان 13 فروردین 1395 ساعت 17:46

خوشبحالت که بلدی... من این ترم قول داده بودم یاد بگیرم سهام بخرم! یه جور دیگه سرمایه گذاری کنم جای عین پیرزنا تو بانک پول گذاشتن(حالا انگار چقدرم پول دارم!)
ولی اصلا بلد نیستم...

یاد میگیری

گربه تنها 19 فروردین 1395 ساعت 14:56

این سازمان بوس کجاست ؟ ... من با بورس کار ندارم ... من با بوسش کار دارم

ریسک بالا به درد کسایی میخوره که سرمایه زیاد دارند و خوابیدن بخشی از اون تاثیری براشون نداشته باشه و دیگر این که با سرمایشون و خرید سهام یک شرکت بتونن تاثیر گذار در موجودی سهام اون شرکت در بازار باشن

معامله رو انلاین انجام میدیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد